Plezier staat voorop

H.V. Minerva Gaanderen is opgericht in 1961 en is een vereniging met een rijke historie die ook nu nog volop in ontwikkeling is. We streven naar optimaal plezier in het handbalspel en werken toe naar goede prestaties, behoud en ontwikkeling van de gezondheid van onze leden en die van de vereniging. Dit doen we onder meer door het aanbieden van passende trainingen binnen een prettig en veilig sportklimaat.

Minerva is aangesloten bij het Nederlandse Handbal Verbond (NHV) en speelt mee in de competitie die door het NHV wordt georganiseerd.
Daarnaast doen de diverse teams mee aan toernooien van de bond alsook aan toernooien die door ons of andere aangesloten verenigingen worden opgezet.

We zijn actief in alle gangbare vormen van handbal: in de zaal, op het veld en op het beachterrein (de ‘zandbak’).
Deze combinatie maakt dat we vrijwel het gehele jaar een vorm van handbal kunnen beoefenen.

Onze teams

De Heren 1 van Minerva speelt al jaren verdienstelijk mee in de eerste klasse regio NO-Oost en het team van Dames 1 komt sinds het seizoen 2016/2017 uit in de tweede klasse NO-Oost. Daarnaast is er ook een tweede damesteam dat uitkomt in de Derde Klasse.
Naast de seniorentak heeft de jeugdafdeling de afgelopen jaren een ongekende groei doorgemaakt. Inmiddels zijn er zeven (!) jeugdteams. Een fantastisch resultaat, de jeugd heeft immers de toekomst.

Al onze teams spelen hun thuiswedstrijden in Sporthal ‘De Pol’ in Gaanderen.
Iedereen is welkom om, zodra dit weer kan, een wedstrijd te bekijken!

Jeugdkamp en andere verenigingsactiviteiten

Om de betrokkenheid te versterken, de vereniging gezond te houden, bij te dragen aan relevante sociaal-maatschappelijke initiatieven en vooral ook plezier te hebben organiseert Minerva tal van andere evenementen en acties.

Het jaarlijkse jeugdkamp, het pleinenfeest en de oliebollenactie zijn hiervan enkele voorbeelden. Minerva is ook de trotse organisator van het ‘Wilma Bruil’-scholierentoernooi dat jaarlijks wordt georganiseerd voor alle scholen uit Gaanderen en Terborg (vanaf groep 3). Samen strijden ze om de eerste plek. De winnaar van groep 8 mag zelfs meedoen aan de Gelderse kampioenschappen!

Meer informatie of contact

Belangstelling voor handbal? Meer weten over Minerva als vereniging of over een van onze activiteiten?
Aarzel dan niet, maar neem contact met ons op!

db@hvminerva.nl

Minerva lied

Minerva is
altijd bereid
in zaal en veld
en in de strijd.

Ze verliezen soms
maar meestal niet
en als ze ’t doen

dan klinkt ons lied.

refrein
Laat ons gaan zwerven door het Gelderse land
en als we eenmaal moeten sterven,
dan met een pilsje in de hand.

Zal Minerva sterven?

Nooit!