Naar aanleiding van de recente wijziging van de corona maatregelen zijn er ook veranderingen rondom het handballen. In het kort: we mogen weer wedstrijden spelen en publiek is welkom (onder voorwaarden).

Algemeen:

• Trainingen en wedstrijden zijn weer begonnen, niet alle wedstrijden gaan door, houd dus de team-app goed in de gaten.
  • Houd je aan de regels zoals deze in de sportlocaties gelden
  • Bij de trainingen en wedstrijden zullen de spelers van 18 jaar en ouder elke training en wedstrijd in het bezit moeten zijn van een geldig CTB (en officieel een legitimatie). Ben je 18 jaar of ouder: zorg dan dat je het geldige CTB bij je hebt.
  • Publiek mag weer aanwezig zijn bij sportwedstrijden en trainingen, maar hieraan is een maximum aantal per locatie verbonden, men moet 1,5 meter afstand houden en in het bezit zijn van een geldig CTB
  • Er is mondkapjesplicht in de algemene ruimtes van de sporthal, dus svp zorgen dat je een mondkapje bij je hebt. Daarnaast moet men 1,5 meter afstand houden, tenzij de sportbeoefening dit niet toelaat

Thuiswedstrijden (in De Pol):

• Bezoekende spelers van 18 jaar of ouder worden gecontroleerd door het ontvangende team. De coördinatie van deze controle ligt in handen van de trainer/coach/begeleider. Deze hoeft de controle dus niet zelf te doen maar ziet er wel op toe dat het gebeurt.
  • Vrijwilligers en mensen die functioneel aanwezig zijn bij de training of wedstrijd, hoeven officieel geen CTB te tonen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan trainers, coaches, zaaldienst (max. 2 personen) en beheerders. Het NHV adviseert echter dringend de verenigingen om van iedereen die de locatie bezoekt een coronatoegangsbewijs te vragen.

→ Het Sportcafé is open en zal zich houden aan de maatregelen die voor hen gelden.

→ In overleg met de beheerder wordt gekeken hoeveel plek er is voor publiek want voor hen geldt ook de 1,5 meter afstand.

→ We regelen een reserve mobiele telefoon (met daarop de app om het CTB te kunnen controleren) en stempels om degene die een geldig CTB hebben makkelijk te herkennen. Verdere info hierover zal gedeeld worden via de diverse appgroepen.

→ Het is duidelijk dat we de CTB’s checken als vrijwilligers en rekenen op begrip en medewerking van spelers en vrijwilligers.

Uitwedstrijden:

→ Bereid je voor als je een uitwedstrijd hebt, neem mondkapjes mee er zorg ervoor dat de personen van 18 jaar en ouder een geldig CTB en een legitimatiebewijs bij zich hebben. Dit voorkomt teleurstellingen en eventuele lastige situaties ter plaatse.

De ontvangende vereniging/sportlocatie zal de mensen van 18 jaar en ouder controleren op een geldig CTB (en legitimatie); ook zij zijn vrijwilligers en doen hun best om hier zo goed als mogelijk mee om te gaan.

Bedankt voor jullie begrip en medewerking! We hopen zo bij te dragen aan het zo goed en veilig mogelijk organiseren van de competitie en trainingen.

De uitgebreide informatie over de aanvullende maatregelen en bv uitzonderingen is o.a. te vinden via:

Basisregels:

• Testen bij klachten: blijf thuis en laat je testen bij de GGD. Ook als je al gevaccineerd bent.
  • Bij een positieve test: blijf thuis en vermijd contact met anderen, ook als zij gevaccineerd zijn.
  • 1,5 meter is een veilige afstand. Bescherm jezelf en anderen.
  • Schud geen handen.
  • Was vaak en goed je handen.
  • Hoest en nies in je elleboog.
  • Zorg voor voldoende frisse lucht en ventilatie in binnenruimtes