Gelukkig worden de corona maatregelen stap voor stap verlicht. Hierdoor komen er langzamerhand ook voor het handballen weer meer mogelijkheden. Hieronder in het kort een update:

Training; buiten en voor sommige teams ook deels weer binnen
De leden van 26 jaar en jonger kunnen doorgaan met de handbal buitentrainingen; dus tijdens het trainen zonder de 1,5 meter afstand te houden. Vanaf vorige week is de sporthal weer open en mogen de spelers van 17 jaar en jonger binnen ‘normaal’ trainen (kleedkamers blijven nog gesloten!). In overleg met de technische commissie en de diverse trainers is een trainingsschema met een mix van binnen- en buiten trainingen opgezet. Hoofdpunten:

– Voor de trainingen in de sporthal gelden duidelijke regels; o.a.: de teams moeten zich voor de sporthal verzamelen en betreden gezamenlijk de sporthal. De trainers houden de organisatie en naleving van de regels in de gaten en zijn herkenbaar aan het Minerva shirt.
– De verdere communicatie hierover loopt vooral via de team apps, houd deze dus goed in de gaten!
– Voor alle trainingen: personen met gezondheidsklachten blijven thuis.
– Volg de aanwijzingen van de trainers en wees voorzichtig; zowel voor, tijdens als na de training.

Voor de leden van 18 jaar en ouder gelden in de sporthal nog wel strengere regels (max. 2 personen; 1,5 meter afstand houden) dus hiervoor is binnen trainen minder aantrekkelijk en blijven we buiten. Eventuele wijzigingen in trainingstijden & locaties gecommuniceerd via de team app.

Vriendelijke handbalgroeten, veel plezier bij het trainen en blijf gezond,
HV Minerva