Vanaf 6 november 2021 zijn er aanvullende corona maatregelen van kracht. Hieronder in hoofdlijnen wat deze maatregelen voor ons als handbalvereniging en onze gasten betekenen:

• Sporters en publiek van 18 jaar en ouder moeten in het bezit zijn van een geldig corona testbewijs (CTB) en legitimatie. Dit geldt bij de wedstrijden en de trainingen. Ter info: mensen die functioneel aanwezig zijn (bv scheidsrechters, coaches), vormen officieel een uitzondering maar het NHV adviseert vooralsnog iedereen te controleren.Ouders die rijden, vallen niet onder deze uitzondering.
  • Ook is er in publieke ruimtes weer een mondkapjesplicht (bijvoorbeeld algemene ruimtes in sporthallen).

In onze sportlocaties (voornamelijk De Pol in Gaanderen) en de zalen waar we uitwedstrijden spelen, zullen deze maatregelen ook gelden. Voor de invulling m.b.t. publiek en sporters zijn verenigingen verantwoordelijk.

• Om door te kunnen gaan met sporten, gaan we als vereniging hier de komende tijd zo goed mogelijk invulling aan geven. Dit is lastig en lang niet alles is nu bekend, we hopen dan ook op jullie begrip en medewerking om dit zo goed als mogelijk te laten verlopen!

Enkele belangrijke punten voor de komende dagen (m.n. de wedstrijden op zondag):

→ Bereid je voor als je een uitwedstrijd hebt, neem mondkapjes mee er zorg ervoor dat de personen van 18 jaar en ouder een geldig CTB hebben en een legitimatiebewijs. De ontvangende vereniging/sportlocatie zal de mensen van 18 jaar en ouder waarschijnlijk controleren op een geldig CTB (en legitimatie). Hou hier rekening mee en volg de regels zoals deze ter plekke worden aangegeven; ook zij zijn vrijwilligers en doen hun best om hier zo goed als mogelijk mee om te gaan.

→ Thuiswedstrijden, in De Pol (en dit weekend in Terborg) zullen publiek en spelers van 18 jaar en ouder worden gecontroleerd op een geldig CTB. We zullen controleren bij de ingang van de sporthal en de toegang tot de kleedkamers. Dit wordt gedaan door vrijwilligers van Minerva, eventueel met lichte assistentie van De Pol.
Voor dit weekend zijn we aardig op weg met de invulling. Maar als de situatie zo blijft, zullen we op meerdere mensen een beroep doen om hierbij te gaan helpen.

Trainingen, (vanaf a.s. dinsdag), spelers van 18 jaar en ouder kunnen vooralsnog alleen meetrainen als ze in het bezit zijn van een geldig CTB. Meer info over de praktische invulling hiervan volgt spoedig..

→ De basisbeginselen blijven van kracht:

• Bij klachten: blijf thuis en laat je testen bij de GGD. Ook al ben je gevaccineerd.
  • Bij een positieve test: blijf thuis en vermijd contact met anderen.
  • 1,5 meter is een veilige afstand. Bescherm jezelf en anderen.
  • Schud geen handen.
  • Was vaak en goed je handen.
  • Hoest en nies in je elleboog.
  • Zorg voor voldoende frisse lucht en ventilatie in binnenruimtes.

Uiteraard reageren we zo goed mogelijk op de opgedane ervaring en nieuwe informatie.

bestuur H.V. Minerva

De uitgebreide informatie over de aanvullende maatregelen is o.a. te vinden via: